maandag 2 november 2009

Ding 9

Toen ik aan deze cursus begon had ik het idee toch wel redelijk op de hoogte te zijn van de nieuwe toepassingen op Internet. Voor de opleiding mediacoach had ik al kennis gemaakt met You Tube, Hyves, Sugababes, MSN, Runescape, Second Life etc. Voor Netvibes had ik ooit een account aangemaakt, RSS Feeds was een begrip dat ik al kende en er waren ook Blogs waar ik regelmatig een kijkje op nam. Nu merk ik wel dat ik dit alles meer deed om te weten wat het inhield dan om er zelf actief gebruik van te maken.Het bleef bij rondsnuffelen. Nu na 3 Grote dingen zie ik al mogelijkheden om dat wat ik geleerd heb toe te passen in mijn dagelijkse bibliotheekwerk. Een online fotoboek is heel erg leuk om de foto's van alle activiteiten met anderen te delen.Mijn Netvibes pagina heb ik als startpagina ingesteld.Op die manier kan ik de voor mij interessante sites en blogs op een eenvoudige en snelle manier volgen. Ik hoop hiermee tijd te kunnen besparen. Want tijd is iets wat momenteel als het ware via het toetsenbord van mijn pc door mijn vingers glipt. Ik ben benieuwd welke nieuwe dingen de cursus nog meer voor me in petto heeft.

1 opmerking:

Julia zei

Ben benieuwd wat je van de volgende dingen vind, tot nu toe ben je al goed bezig! Veel plezier verder.