woensdag 18 november 2009

Blog 13

Google docs is voor mij niet onbekend. Ik heb er in het verleden wel al incidenteel gebruik van gemaakt . Nu ik er via de cursus 23 dingen weer mee in aanraking kom realiseer ik me wel dat ik het in mijn dagelijks werk meer moet gebruiken. Bijna alle collega's hebben de cursus 23 dingen gedaan. Op de diverse Blogs wordt Google docs aangeprezen. Maar in de praktijk wordt er eigenlijk nog te weinig gebruik van gemaakt. Dit terwijl Google docs een ideale manier is om samen te werken aan een document, agenda,bericht, verslag etc. Het is ook een ideale plaats om verschillende documenten/ verslagen over een zelfde onderwerp te verzamelen.Op die manier kan iedere gemachtigde ze lezen zijn zonder dat ze telkens weer verstuurd moeten worden. Zo wordt Google docs gebruikt bij het project Kunst van Lezen om ervaring en kennis die opgedaan wordt tijdens de pilot met elkaar te delen.

Om nog eens goed te oefenen heb ik gegevens die ik normaal gezien in Excel zou verwerken direct via Google docs in een spreadsheet geplaatst. Werden deze excel bestanden anders als bijlage meegestuurd met een e-mail bericht, nu kon ik door mezelf te machtigen direct ervaren hoe e.a. werkt. Mezelf machtigen deed ik middels het e-mail adres van thuis en mijn werkadres.

Op deze manier heb ik door te oefenen al werk verricht dat anders morgen op me lag te wachten. Als het zover is alleen nog de collega's machtigen en ook zij kunnen me verder helpen met het verzamelen van de gegevens
Ik zal deze toepassing zeker vaker gaan gebruiken!

1 opmerking:

Julia zei

Goed dat je het gaat gebruiken.