donderdag 12 november 2009

ding 11

Op mijn ontdekkingstocht langs de verschillende wiki's vond ik het wel opvallend dat er nog zo weinig wiki's gemaakt waren door nederlandse bibliotheken . De wiki van ob deventer die in deze cursus als voorbeeld wordt gebruikt zou toch al geleid moeten hebben tot navolging van andere bibliotheken. Of heb ik niet genoeg rondgeneusd?
Heel leuk is het engelstalige filmpje dat op eenvoudige wijze laat zien hoe een Wiki werkt.
Door dit voorbeeld realiseerde ik me dat het gebruiken van een Wiki een eenvoudige manier kan zijn om samen met anderen aan een opdracht te werken . Dat een Wiki niet expliciet voorbehouden hoeft te zijn voor grotere projecten maar ook heel handig kan zijn bij bijvoorbeeld het organiseren van ons jaarlijkse familieweekend aan de kust.

1 opmerking:

Julia zei

Je ziet goed de mogelijkheden van wiki's voor jezelf en de organisatie!

Wiki's worden ook vaak voor een selecte groep gebruikt, niet net als in Deventer toegankelijk voor iedereen.

Ben benieuwd naar je bijdrage aan de Zeeuwse favorieten wiki!jj