maandag 4 januari 2010

Ding 21

Na de vele bijzondere en gezellige dagen van de maand December, waarin het toch niet zo makkelijk was om nog tijd vrij te maken voor de cursus 23 Dingen, ga ik nu ( 4 januari) weer vol goede moed verder. Na het lezen van de achtergrondinformatie van de verschillende sociale bibliotheekcatalogi ging ik als eerste naar de catalogus van bibliotheek Amsterdam om de mogelijkheden van My Discoveries uit te proberen.Wel door gebruik te maken van het 23 dingen account. Ook bij Worldcat heb ik op deze manier een lijst aangemaakt en enkele tags toegevoegd. Ik zie in deze toepassing zeker mogelijkheden voor de bibliotheek en haar gebruikers.
Wat me bij de OBA wel direct opviel was de Aqua browser voor de jeugd. Schitterend !
Wij hebben natuurlijk de kidscatalogus, maar als ik deze jeugdzoekmachine van bibliotheek Amsterdam bekijk dan moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat die toch mijn voorkeur heeft.Door zijn eenvoud is hij uitermate geschikt voor kinderen op zoek naar informatie.
http://zoeken.oba.nl/jeugd/

3 opmerkingen:

quantide zei

Henk kun je me uitleggen hoe ik de link aanklikbaar maak? Ik kan het zo snel niet vinden.

Julia zei

Wat leuk Quantide, gister had ik een vraag aan de balie van een vrouw die foto's van het profiel van een Bullmastiff zocht, om er voor iemand een beeld van te maken. Laat die nu net op jou blog hier staan! Vind je het goed als ik de link naar het picasa-album naar haar toe stuur?

quantide zei

Hallo Julia

Natuurlijk mag dit.