maandag 21 december 2009

Ding 19 Sociale Netwerken

Ook hierbij weer een overvloed aan mogelijkheden. Allereerst natuurlijk Hyves.Hiermee had ik eerder dit jaar al kennis gemaakt.Bij de opleiding Mediacoach kwam dit,bij jongeren zeer geliefde sociale netwerk,uitgebreid aan de orde. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik er daarna slechts incidenteel gebruik van gemaakt heb. En als dit al het geval was,dan meestal om te reageren op een berichtje dat ik van anderen kreeg.Voor mij dus nog niet "Het" middel om vrienden, kennissen, collega's of familie te bereiken. Daarvoor gebruik ik toch nog steeds de telefoon , de mail of een kaartje via de post.

De ontdekoefening bracht me bij verschillende leuke en interessante netwerken.
bijvoorbeeld Bibliotheek20 ning waar alle op de toekomst gerichte bibliotheek medewerkers samenkomen."Welke mogelijkheden zie je voor de bibliotheek?",is een vraag die bij elke oefening gesteld wordt. Als ik dit filmpje zie,zijn er mogelijkheden die ik niet had kunnen bedenken.
Milo een virtuele jongen die via Natal echt levensechte interactie met de computer mogelijk maakt.


Verbazingwekkend.
We hebben nu al een onbemande bibliotheek in Zaamslag. Wordt die straks inderdaad uitgerust met een virtuele bibliotheekmedewerker? Het lijkt heel erg dichtbij.

Geen opmerkingen: