dinsdag 15 december 2009

ding 18 Lybrary Thing


Vandaag,na een heerlijk weekendje Brussel weer verder met ding 18.
Vorige week had ik al een account aangemaakt bij Lyrbrary Thing en de eerste titels van favoriete boeken in de boekenkast geplaatst.Nu staan er al wat meer titels in maar het moet zeker nog aangevuld worden.Ik vind het een erg leuke manier om mijn favoriete boeken bij te houden.
Lybrary Thing, Dizzie.nl of MijnBoekenplank is vooral voor de fervente veellezers een uitkomst.Regelmatig komen klanten met de vraag "kunnen jullie zien of ik dit al gelezen heb". Ook zie je klanten met schriftjes waarin de gelezen boeken opgeschreven worden om op die manier bij te houden wat al gelezen is. Dit digitale "schrift" is daar zeker een goede vervanger voor. Ook het bekijken van de boekenkast van anderen levert een schat aan informatie op. Mogelijkheden genoeg voor zowel de bibliothecaris als de klant van de bibliotheek.

2 opmerkingen:

Biebjuf Sas zei

He Marleen

Leuk om in jouw boekenkast te neuzen....Camilla Läckberg ken ik niet, is het een aanrader?

Unknown zei

Er komen steeds meer boekensites bij, kende je ook al boekencommunity Watleesjij.nu? Groetjes, Eva